De bulldozers zijn gearriveerd!

Op het terrein van de Hofstee zijn de eerste tekenen van de bouw zichtbaar. Hoewel: ook hier geldt dat er eerst gesloopt moet worden voor we kunnen gaan bouwen. Grote bulldozers zijn gearriveerd om het terrein bouwrijp te maken. Eindelijk komt het moment in zicht dat de eerste paal zal worden geslagen en de bouw kan beginnen. Op vrijdag 4 december is het zover.

De enorme schuur die op het terrein stond, is inmiddels gesloopt. Bulldozers hebben de betonnen vloer daar van die schuur verwijderd, een oppervlakte van maar liefst 2500 vierkante meter. We vinden het belangrijk om zoveel mogelijk materiaal opnieuw te gebruiken. Daarom zijn de betonresten van de vloer vermalen tot kleine brokjes cement, repac genoemd. Dit materiaal wordt gebruikt als ondergrond voor de bestrating en is al uitgestort op de plekken die straks bestraat zullen worden.

Deze week arriveert ook de installatie waarmee de heipalen in de grond geslagen gaan worden. De officiële eerste paal zal worden geslagen door een van de toekomstige bewoners, Sander Korengevel. Hij krijgt daarbij assistentie van de Spijkse wethouders Soeterbroek en Bal. Dit feestelijke moment vindt plaats op vrijdag 4 december om 11.30 uur.