Over stichting

de hofsteE

Mensen met een verstandelijke beperking een sfeervol thuis bieden op een mooie locatie aan de rand van Spijkenisse, dat is wat bestuur en medewerkers van Stichting De Hofstee willen.

Over De Hofstee

Stichting De Hofstee is opgericht om de bestaande kleine woonzorgvoorziening Maraboehoek in Spijkenisse te vervangen. De Hofstee zorgt voor een vergroting van acht naar twintig plaatsen voor de doelgroep in de regio Voorne-Putten/Nissewaard op een rustige locatie dicht bij de stad.

Na een voorbereiding van enkele jaren is in 2022 de nieuwbouw van twintig wooneenheden aan de Drogendijk gerealiseerd

De begeleiding is uitbesteed aan ASVZ.

Bestuur

Initiatiefnemer van De Hofstee is Arie Korengevel, van huis uit ondernemer. Hij is vader van een zoon met een verstandelijke beperking en weet dus als geen ander hoe belangrijk aandacht en inzet zijn voor deze kwetsbare doelgroep. Arie Korengevel voert de directie.

Het bestuur van Stichting De Hofstee bestaat uit secretaris Bernard Tijs, voormalig directielid van grote ondernemingen en registeraccountant en penningmeester Ger Stout, voormalig financieel manager van diverse ondernemingen.

Missie & visie

Bewoners van De Hofstee moeten prettig kunnen leven in een rustgevende, veilige omgeving, waar zij genieten, tot hun recht komen, zich thuis voelen en tot volle bloei komen. Zij mogen maximaal groeien in mogelijkheden en zelfstandigheid, zowel in het wonen als het werken.

Het Hofstee-initiatief is relevant voor de maatschappij en de omgeving: geborgenheid, verbondenheid en veiligheid zijn van essentiële waarde in een verhardende samenleving. De Hofstee wil zo een plek zijn waar Gods liefde voor mensen concreet zichtbaar wordt in optimale zorg voor medemensen met een verstandelijke beperking.

Heb je een vraag? Of wil je een keer kennismaken?
Neem contact op!

Bel 06-53141674 (Arie Korengevel, directeur) of laat je gegevens achter via het onderstaande contactformulier.